Back on track

Sådär ja,tillbaka till gymmet! Benen känns som spagetti,vilken underbar känsla. På nästan alla Sats ligger omklädningsrummen i någon form av källarplan och ofta efter ett hårt pass känns den där trappan upp som ett berg som ska bestigas. Idag var en sån dag,kändes som att varje steg hånlog. Jag kände att det va skönt i kroppen att jag vilat några dagar,det var nog dags. Den kändes piggare och fräschare än på länge.

20min cardio på crosstrainer och sen blandade jag pilatesboll med boxjump och en massa klassiska tåhävningar på upphöjd yta så man kommer längre ner. Kastade medicinboll mot väggen och körde insida och utsida på maskinerna. Alltid varannan övning pulshöjande. Avslutade med några sett armhävningar och va noga på att tänka på att ha aktiva muskler mellan skuldrorna (tydligen är det dom jag måste lära mig att jobba med för att inte få ont i min axel). Smala,vanliga och breda 10-5-2 nån liten micro pyramid. Men nice att känna att överkroppen fick röra sig lite i alla fall. Dessutom va det riktigt kul att känna att man blivit starkare då armhävningar hela mitt liv varit en övning jag varit rätt dålig på.

Eftersom spirorna mina blivit lite fastare har jag fått investera i lite nya brallor också,jag gillar när jag får anledningar att shoppa :)

LL-love life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0