Stabilitet är A&O

Lite lugnare på jobbet idag så jag passa på att ta ut lite komp och ta långlunch. Lyx att få träna mitt på dagen när man är pigg. 10min på crosstrainern till uppvärmning (vill egentligen köra 20-30) men på kortare pass gäller det att bli varm bara. Sen va det mage/rygg,sjukt viktigt i mitt yrke som frisör att hålla hela bålen stark. Egentligen är det väl viktigt för alla. I slutet av alla pass jag kör står jag enligt order från min kära bror alltid 3x1min på varje fot på balansplattan för att träna alla mini muskler i fot och ben.

Jag har tänkt att jag vill springa något lopp (bara 5km men ändå kul att ha en morot) och förra året hade jag så ont i mina knän så det inte riktigt funkade att jogga. Men jag tvivlar inte en sekund på att man kan bygga upp musklerna och klara jogga på motionsnivå iaf. Fler som känner igen sig i problematiken att det gör ont lite här och var? Balansplattan mina vänner,den är grym! Testa och lägg in det som något återkommande flera dagar i veckan,och ha tålamod så kommer ni se att det hjälper. Se aldrig lite smärta som ett hinder utan som en utmaning att ta sig igenom. Det finns alltid en lösning.

LL-love life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0